NL

Designer Mark Beumer: ‘De doelstellingen zijn haalbaar’

22 september 14 |

Nog even en het eindrapport van The Green Quest wordt overhandigd aan de directie van FrieslandCampina DMV. Samen met het Green Team en een groep specialisten, verzamelt projectleider Mark Beumer de beste suggesties: ‘De ideeën stromen binnen. Je ziet duidelijk dat het leeft.’

Designer Mark Beumer blikt terug op de kick off bij FrieslandCampina in Veghel: ‘Er is een hoop gebeurd sinds het startschot voor deze missie.’ Beumer roemt daarbij de inzet van de experts vanuit FrieslandCampina: ‘Je ziet dat ze al heel ver zijn. Dat maakt het extra uitdagend om bezig te zijn met deze doelstellingen.’

Hij noemt onder andere de doelstelling van FrieslandCampina DMV om klanten te helpen met het realiseren van hun duurzaamheidsdoelen: ‘Er is een brainstorm geweest met een aantal leden van FrieslandCampina en het Green Team. In het team van duurzaamheidsexperts zitten veel ondernemende mensen, zij weten als geen ander hoe zij dit moeten aanpakken.’

Ook op het gebied van innovatie heeft de directie van FrieslandCampina DMV de handschoen verder opgepakt.  Zo is er een eerste test gedaan met het afvalwater van FrieslandCampina om te kijken of het water geschikt is voor een algenreactor.  Volgens Beumer een geslaagd experiment: ‘We zijn er nog niet, maar de eerste resultaten zijn bemoedigend.’

Mark Beumer heeft er alle vertrouwen in dat de doelstellingen van FrieslandCampina DMV worden gehaald: ‘Ook de directie van FrieslandCampina DMV wil meer profijt uit duurzaamheid halen. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij ook hiervoor de nodige stappen zullen ondernemen.’

Wil jij in de laatste fase van deze missie Mark Beumer en zijn team helpen bij het realiseren van de doelstellingen van FrieslandCampina? Denk dan mee over de volgende uitdaging:  FrieslandCampina, als leverancier van eiwitten voor sport-, dieet- en medische voeding, wil graag samenwerken met voedingsfabrikanten om hen te helpen een duurzamer product af te leveren. Wat zou FrieslandCampina deze fabrikanten moeten aanbieden om ze te verleiden buiten de muren van hun eigen fabriek te zoeken naar mogelijkheden voor een duurzamer product? 

Denk mee via #thegreenquest of stuur een email naar [email protected]